22 Mayıs 2009 Cuma

"TESADÜFLERE İNANIN"

Bülent ŞENVER/ TSYS İş Geliştirme DirektörÜ
Hayatta tesadüflere inanmak gerekiyor. Okulun kapanmasına bir ay kalmıştı. Final imtihanlarından sonra iş aramaya başlayacaktım. Boğaziçi Üniversitesi diplomasıyla mezun olacağımdan iş bulmakta zorlanmayacağımı düşünüyordum. O gün de dört yıl boyunca her gün yaptığım gibi derslerim bittikten sonra okuldan çıkıp nişanlım Hülya ile buluşmaya gidecektim. Dersten çıktım, koridorda koşar adımlarla yürürken gözüm duvardaki ilan tahtasındaki iş ilanına takıldı."Arthur Andersen Denetim Şirketi Londra Ofisi bu yıl mezunlardan beş başarılı öğrenciyi seçip Lodra'ya götürecek. Mülakata katılmak isteyenler Arman Manukyan Hoca’ya isimlerini yazdırsınlar". Başvuru için son gündü. Bir an durakladım. Hülya ile buluşmak benim için daha önemliydi. Bir an ne yapacağıma karar veremedim. Meğer o an hayatımın meslek seçimi kararını veriyormuşum. Hocanın odasına girdim, form doldurdum. Niçin Arthur Andersen’de çalışmak istediğimi açıklayan bir metin yazdım. İki ay sonra mülakata çağırıldım. Londra'dan bir İngiliz partner ve bir İngiliz müdür gelmişlerdi. Mülakatta: "Seni çok beğendik. Niçin Arthur Andersen şirketini seçtiğini anlatır mısın?" dediler."Hayatta her zaman her yaptığım şeyin en iyisini yapmak isterim. Her zaman sevdiğim bir işi yapmak isterim. Her yaptığım işte iddialı olmak isterim. Herkesin ulaşamadığı başarılara ulaşmak, zor hedefleri yakalamak benim idealimdir. Bu işe başvurmam ise tamamen bir tesadüf eseridir” dedim. İlk iş mülakatında dürüst, samimiydim. Üç ay sonra beni Londra’ya davet ettiler ve işe başladım. On bir yıl bankaları denetledikten sonra bankacı oldum. Hayat bir okyanus. Rüzgarın ne zaman, nereden, hangi şiddette eseceği belli olmuyor.
Platin Dergisi -2004

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder