22 Mayıs 2009 Cuma

“CV YAZMAM GEREKTİĞİNİ BİLE BİLMİYORDUM”

Cem SOYSAL/Fujitsu Siemens Eski Genel Müdürü
İTÜ İnşaat Mühendis'liğinden 1987 yılında mezun oldum. Benim ilk iş görüşmem şirketin patronuyla ve torpille oldu açıkçası. Aydın Koray Bey, babamın arkadaşıydı ve o yıllarda Koray İnşaat Yapı Kredi Plaza'yı yapıyordu. İnanın CV yazmam gerektiğini bile bilmiyordum. Görüşmeye giderken bir fotokopicide gayet amatörce elle yazdım bir şeyler. 1989 yılında Amerika'ya master yapmaya gittiğimde CV hazırlamak üzerine workshoplar düzenlendiğini gördüm; pek çoğuna katıldım ve danışmanlık aldım. Ben ilk aşamayı çabuk geçtim ama öğrencilik yıllarımda Ceylan gibi büyük firmalarda stajlarım da olmuştu. Görüşmede iş başvuru bilincim olmamasına rağmen kendimi içgüdüsel olarak iyi ifade ettim. Karşı tarafa kabiliyetlerimi ve bilgimi kısa, net ve ikna edici bir şekilde aktararak işe girme şansını yakaladım. Bugün çok etkilendiğim ve çok kızdığım hiç beğenmediğim CV'ler önüme geliyor. Gençlere önerim imlaya, anlama ve içerikteki detaylara dikkat etmeleri. CV'nin formatı anlaşılır ve temiz olmalı. İnternet gibi bir mecra var gençler şablonları araştırsan, en iyisini öğrensinler ve unutmasınlar ki yazdıkları yalanlar mutlaka ortaya çıkar. Çünkü ön görüşmede eğitimle ilgili her tür doküman noterden tasdikli şekilde istenir.
Platin Dergisi 2004

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder