22 Mayıs 2009 Cuma

“GENÇLİĞİNİZİ KEYİF ALACAĞINIZ İŞE YATIRIN”

Murat ÖZTEZEL/Netron Bilgi İletişim Teknolojileri (NBİT) Direktörü
İlk iş mülakatımı İstanbul Teknik Üniversitesi Makina Mühendisliği’nden mezun olacağım sene Gümüşsuyun’daki okulumuzun karşısında bulunan Rabak Bakır İşletmeleri Genel Müdürlüğü’nde gerçekleştirdim. Firmayı pek araştırmamıştım doğrusu. Kariyerime başlamak için ne kadar önemli bir adım attığımı çok sonraları farkettim. Her iş yeri çalışılmadan önce elde ki imkanlarla mutlaka araştırılmalı. Rabak'a gidinceye kadar benim tek profesyonel iş tecrübem her yaz çok severek yaptığım mecburi stajlarımdı. Fabrika tozu çok yutmuş; ancak ofis kültürü almamış biri olarak, mülakat boyunca hayatımın geri kalanını şekillendirecek bir şey fark ettim. Ben ofiste sürekli çalışabilecek bir kişi değildim. Bu yüzden kendime ticaret ve koşuşturma gerektiren işleri seçtim. Bir dönem yurtdışında dünyanın sayılı bankalarından birisinde çalıştıktan sonra ofis insanı olmadığımı kesin olarak anladım. Şu an kendi işimi yapıyorum. Gençlere tavsiyem, her ne olursa olsun bugününüzün, yarınınıza doğru çizdiği çizginin bir ucu olduğunu unutmayın. Bu çizgiyi ne kadar bükebilseniz de çizginin en kısası ve düz olanı sizin için en doğru olanıdır. Bu nedenle en düzünü tercih edebilmek için bugün başvurduğunuz işi benden çok daha iyi araştırın. Sektörünüze iyi karar verin ve kesinlikle kendinizle inatlaşmayın. İdeal olana değil keyif alacağınız işe yatırın gençliğinizi...
Platin Dergisi 2004

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder