22 Mayıs 2009 Cuma

“RED CEVABI HAYATIN SONU DEĞİLİR”

Şaban ERDİKLER/ Erdikler Yeminli Mali Müşavirlik Genel Müdürü
Benim mülakat yapmak şansım olmadı burslu okuduğum için Maliye Bakanlığı'nda göreve başlamıştım. Bilahare sınavla Maliye Müfettişliğine başladım. Arthur Andersen'e geçişim sırasında da gerçek bir mülakat yerine sadece hoş bir sohbet görüşmesiyle yetinmişlerdi. Ancak işveren olarak birçok mülakatı gerçekleştirmemden ötürü masanın öbür tarafında çok bulundum. Benim için adayın kendine güveni, güler yüzlü olması, analitik düşünme becerisi, kendini yalın ve doğru ifade etmesi, bütün bunların üstünde vizyoner bir tutum sergilemesi çok önemli olmuştur. İşe kabul edilmek için müracaat etmiş adayın kendisi hakkında söylediklerinin ne kadarının gerçek ne kadarının kendisinden böyle bir cevap beklendiği düşüncesiyle söylemiş olduğunu ayırt etmeye çalışırım. Şayet aday sadece biran önce bir işe girip çevresine karşı artık bir yetişkin olduğunu ispat için müracaat etmişse başlangıçta pek ortaya çıkmayan üzerinde durulmayan hususlar kısa sürede hem çalışan hem kurum bakımından mutsuzluk nedenleri oluşturuyor.Gençlere önerim samimi, açık ve dürüst olmalarıdır. Belli bir işe için red almak hayatın sonu değildir. Her gün yeni fırsatlar, yeni trendler ortaya çıkmaktadır.
Platin Dergisi 2004

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder