22 Mayıs 2009 Cuma

“MC DONALD’S'TA EN İLGİNÇ İŞ GÖRÜŞMEMİ YAŞADIM”

Sadi FANSA/Mc Donald’s Türkiye eski Genel Müdürü
Borusan Elektronik A.Ş.’de Genel Müdürlük yaptığım yıllardı. 1989 yılının sonlarında, McDonald’s’ı Türkiye’ye getiren 20 yıllık yakın arkadaşım Ali Vardar, aklımı çeldi ve bana McDonald’s Satınalma Müdürlüğü görevini teklif etti. Profesyonel iş hayatım işte bu noktada bir dönüm noktasına geldi. O yıllarda McDonald’s, Türkiye’de yeni organize oluyordu.Taksim’deki ilk restoranın daracık müdür odası, aynı zamanda şirketin idare merkeziydi. Borusan’da sahip olduğum geniş, rahat, modern ve şatafatlı Genel Müdür odasından sonra, bir restoranın daracık odasında iş görüşmesi yapmak beni çok şaşırtmıştı. Bana ülke satın alma müdürlüğü teklif etti. O dönemde üç adet McDonald’s restoranı vardı ve ürün çeşitliliği de azdı. Ali’ye dönerek şunu dedim, “Bu kadar az ürün için bir müdüre ihtiyacın yok, ben Borusan’dan arta kalan zamanımda, 1-2 saat uğrar sana yardımcı olurum.” 1980’lerin Türkiye’sindeki gıda güvenliği anlayışının, uygulamalarının, yaptırımların ve denetimlerin ne seviyede olduğunu gördükçe, Türkiye’de yapılacak işin ne kadar büyük ve zor olduğunu anladım. Arkadaşının ricasını kıramayıp 1 Mayıs 1989 tarihinde McDonald’s’ta çalışmaya başladım. Bir iki saatte yapılır dediğim işi için yıllardır gece yarılarına kadar çalışıyorum.
Platin Dergisi 2004

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder