22 Mayıs 2009 Cuma

“HAK ETMEDEN BİRŞEY İSTEMEYİN VE ASLA PES ETMEYİN”

Altan DEMİRDERE/ Sanovel İlaç Genel Müdürü
Eczacı olan rahmetli annem 1977 yılında Eczacılık Fakültesi ikinci sınıfına geçtiğimde yurtdışında bir ilaç firmasında staj yapmam için ısrar etti. İsviçre’deki üç ilaç firmasının genel merkez adreslerini ilaçlarının prospektüslerinden bulup, 'Araştırma & Geliştirme' bölümlerinde staj yapmak istediğimi yazdım. Türkiye'den yaptığım staj başvurusu enteresan gelmiş olacak ki, Sandoz firması stajımı kabul etti. Basel'e gittiğimin ertesi günü Dünyaca ünlü Farmasötik Teknoloji Profesörü Heinz Sucker’la tanıştırıldık. Çıkarken; 'Buraya gelmekten çok mutluyum, İnşallah seneye de gelirim' dedim. Profesör; 'Bu sene gelmeniz bile büyük bir şans. Biz aynı öğrenciyi iki defa almayız. Farklı öğrenciler alırız ki, bizi ve yaptıklarımızı mümkün olduğunca çok kişi tanısın Dünyada' dedi... Ben ve diğer üç stajyer çok üzülmüştük.Bunu takip eden üç ay boyunca diğer stajyer arkadaşlar 'Nasılsa bir daha kabul etmeyecekler' diye çok rahat bir çalışma temposuna girdiler. Ama ben 'Sadece bir kere gelebileceğim, öğreneceğimin maksimumunu öğreneyim' diye gece-gündüz çalıştım. Vedalaşmak için Profesörün karşısına dizildik. Herbirimizin elini tek tek sıktı. Tam dışarı çıkacakken 'Bay Demirdere siz biraz kalın' dedi. Diğer arkadaşlar çıkınca 'Seneye ne zaman geleceksiniz?' diye sordu. Çok şaşırmıştım!! Ve bana; 'Çalışmalarınızdan çok memnun kalmışlar. Ama size ders olsun, asla hak etmeden bir şey istemeyin ve ama asla da pes etmeyin' dedi. Öğrenciliğim sırasında üç yaz stajımı da Profesörümün yanında yaptım. Daha sonra da bana Basel Üniversitesi 'nde Sandoz'dan burslu doktora imkanı tanıdı... Tüm iş hayatım boyunca bu aldığım ilk ders bana en önemli ilke oldu.
Platin Dergisi 2004

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder