22 Mayıs 2009 Cuma

“CV’LER AYNI OLURSA GENÇLER NASIL FARK YARATACAK?”

Hulusi DERİCİ /Marka İletişim- Başkanı ve Yaratıcı Bölüm Başkanı
Grafik tasarım bölümünde öğrenciyken, zorunlu stajım için ilanlara bakıyordum. Esin Ajans'la telefonla görüştüm, ‘tamam’ dediler. Ön görüşmeye en beğendiğim otuz tane yerli, otuz tane yabancı reklam hakkındaki yorumlarımı yazdığım klasörümü götürmüştüm. 1979 yılında okulu bitirince Günaydın Gazetesi'nin ilanına başvurdum. O dönemlerde CV hazırlanmıyordu pek. Görüşmeye gittim çok şık bir bey, bir kağıt uzattı önüme ve “bunu doldurun” dedi. "Tamam ama lütfen siz de benim sorularıma yanıt verin" dedim. Benim bu tavrım ilginç geldi galiba? Ben ilk iş görüşmesi yaptığım kişi tarafından işe kabul edildim. Mülakatta kendimden ve işi istediğimden emindim; ben de sorular sormuştum. Sorularımla da etkilediğimi düşünüyorum karşı tarafı. Bugün yeni nesil çocuklara yanlış şeyler öğretiliyor. ‘CV böyle yazılır, şöyle yazılır’ deniyor. Hiç anlayamıyorum, aynı okullardan mezun, aynı özelliklere sahip başarılı o kadar çok genç var ki CV yazma şekilleri de aynı olunca nasıl farklılaşacaklar birbirlerinden? Size bir örnek vereyim, bu sektörde deneyimsiz bir bankacıyı, reklam yazarı olarak işe almıştım. Çok etkileyici ve net bir mektupla başvurmuştu. Davet ettim. “Bankacılıktan sonra bu işe hazır mısın, emin misin?” diye sordum. “Evet” dedi. İşte o kişi, Tuğbay Bilbay şimdi Leo Burnett 'in creative direktörü. Gençler iş başvurularında fark yaratabilmeyi başarmalılar.

Platin Dergisi 2004

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder