22 Mayıs 2009 Cuma

BERNAR NAHUM ANLATIYOR...

Otomotiv sektörünün duayenlerinden Bernar Nahum, Can Kıraç’ın Koç Grubu’na girişi hikayesini şöyle anlatıyor: “Can’ın babası Ali Numan Kıraç ile Marshall Planı tebliğlerini hazırladığımız sırada Can Ankara Üniversitesi ’nde okumaktaydı. Bir gün Numan Bey bana Can’ın fakülteyi bitirmek üzere olduğunu on küsür yıl önce kendisine vermiş olduğum sözü yerine getirip getiremeyeceğimi sordu. Ben de cevaben: ‘Can çok popüler bir sima oldu. Türk Milli Talebe Federasyonu Başkanı sıfatını taşıyor. Bu durumda bir şirkete memur olarak girmek isteyeceğinden pek emin değilim...’ O yıllarda bir şirket sorumlusu zamanının yarısını ticaret bakanlığı koridorlarında geçirirdi. İşte gene böyle bir durum ortaya çıkmıştı. Ticaret Bakanı’nın özel kalem müdüründen bakanın beni kabul etmesini rica etmiştim. Özel kalem müdüründen o gün için bunun imkansız olduğunu bakanın Can Kıraç başkanlığında Talebe Federasyonu heyeti ile görüşmekte olduğunu ve görüşmenin uzun süreceği cevabını almıştım... Ben koridorda biraz daha dolaştıktan sonra, bakanlıktan ayrılırken yanıma çok yakışıklı bir genç yaklaştı: “Siz Bernar Nahum değil misiniz?” diye sordu. “Evet” cevabını verdim. O da “Ben Can Kıraç’ım” dedi. Bu kadar yıldan sonra kendisini tanıyamamam çok normaldi. “Sen çok yükselmişsin bakandan aşağısıyla görüşmezsin” dedim. “Siz bunlara bakmayın, yakında sınavlarım bittikten sonra öğrencilik hüviyetimi kaybederim. Bugün gösterilen ilgi unutulur gider” diye cevap verdi. Can hoşuma gitmişti! “Sınavlarını ver, diplomanı al ve derhal bana gel” dedim. Can Kıraç 29 Ağustos 1950 günü otomotiv şubesinin ziraat makinaları kısmında işe başladı. Tam hasat zamanı olduğundan teknisyenlerimiz tarlada biçer döverlerin tamir ve bakımıyla meşguldüler. Can’a da tulum giydirerek, yanına bir makinist verdim ve tarladaki çalışmalarda yardımcı olmasını istedim. İtirazda bulunmadan görevi kabul etti... Böylece 37 yıl Can’la beraber çalıştık....
Platin Dergisi 2004

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder